Impactul real al acestor vehicule depinde foarte mult de modul în care sunt fabricate, ce alt mijloc de transport înlocuiesc când sunt folosite şi de durata lor de viaţă, care de regulă este destul de scurtă.
Cercetăroii de la North Carolina State University au efectuat acest studiu plecând de la mesajul pe care îl transmit companiile care operează flote de trotinete electrice. Multe dintre ele au lipite etichete pe care scrie „călătoria ta nu a generat emisii de carbon”. Cercetătorii au decis să efectueze o „evaluare a ciclului de viaţă” şi au urmărit emisiile de carbon generate de producţia, transportul, încărcarea, colectarea şi eliminarea trotinetelor electrice.
După o analiza ciclului de viaţă, studiul a constatat că o călătorie de o milă (1,6 km) cu o trotinetă electrică a generat, în general, mai multe gaze cu efect de seră decât o călătorie cu alte mijloace de transport. Luând în calcul procesul de fabricaţie, transport (inclusiv al componentelor implicate în procesul de fabricaţie), ciclul de viaţă redus (până în doi ani de regulă) şi capacitatea de transport a unei trotinete electrice (o persoană), studiul a concluzionat că trotinetele generează aproximativ jumătate din emisiile de carbon unui automobil standard: circa 200 de grame de dioxid de carbon pe milă (comparativ cu aproape 415g pentru o maşină standard).
Poluarea este accentuată de faptul că de cele mai multe ori o flotă de vehicule cu propulsie convenţionale este necesară pentru a aduna trotinetele electrice de pe străzi, a le pune la încărcat şi a le adiuce din nou în punctele în care le pot găsi utilizatorii. Sunt şi companii care impun lăsarea trotinetei electrice la o staţie de încărcare la terminarea călătoriei.
Ceva mai eficiente din punctul de vedere al emisiilor de CO2 sunt trotinetele electrice deţinite de persoanele particulare. Acestea sunt păstrate o perioadă mai lungă de timp şi nu implică flote de maşini pentru colectarea şi încărcarea acestora.